Ik ga op reis en ik neem mee...

7 september 2012 - Rotterdam, Nederland

• de tas van Gino
  • de afsluitbare-hoes-voor-om-de-tas-van-Gino van Frido
  • meer dan 1500 bij-elkaar-gewandelde-euro's, gesponsord door lieve, betrokken familieleden en vrienden
  • Ivor
  • ongeveer 17 e-boeken, door mijn vader gezet op de I-pad (die ik dan weer van m'n oma gekregen heb)
  • Davids zaklamp
  • de verrassing van Anita
  • een heuse afritsbroek (!!) van m'n moeder
  • talloze goede tips van Belinda
  • de wereldstekker van m'n vader
  • het ski-vest van Eef
  • een écht boek, van Corry
  • kruidnoten van Kim
  • ballonnen en fluitjes voor de kinderen, van mijn collega's
  • het moeilijke-momenten-boekje - dat ik nog niet mag lezen, maar wat vol staat met leuke verhalen en foto's - van (semi-)collega's door het hele korps en daarbuiten
  • een heleboel lieve kaartjes en gelukswensen (nu al!)
  • en al het andere dat met de semi-verrassings-en-afscheidsborrels van de komende dagen nog gaat komen (...)

"Reizen doe je nooit alleen..." Dat is een reactie die ik vaak heb gehoord, wanneer ik vertelde dat ik in m'n eentje naar Nepal zou gaan, om daar vrijwilligerswerk te doen. En dat blijkt...! Ongetwijfeld zal deze lijst de komende dagen nog veel langer worden.

Op zaterdag 6 oktober vertrek ik voor ruim drie maanden naar Nepal. Na samen met Ivor het land-van-mijn-grote-avontuur te hebben verkend, ga ik er aan de slag in het Langtang Children Home; een gezinsvervangend tehuis voor kinderen wiens ouders niet voor hen kunnen zorgen. Deze stichting heeft een prachtige filosofie, gericht op de ontwikkeling en toekomst van 24, van oorsprong kansarme, kinderen. Sinds kort vangen ze 'bij Langtang' ook zes meervoudig gehandicapte kinderen op. Met behulp van een individueel behandelplan - gemaakt door een Nederlandse vrijwilliger én fysiotherapeut - wordt ook hun ontwikkeling gestimuleerd. Daarnaast wordt er vooral met veel liefde en toewijding gezorgd voor deze kinderen, op wie vanwege hun handicap, veelal nog 'een taboe' rust.

Ik ga deze website gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Je kunt hier mijn reisverhalen lezen, en foto’s bekijken.

Wil je op de hoogte blijven? Dan kun je je ook aanmelden voor mijn mailinglijst!

Tot snel!

Judith

1. Reislogger:
    7 september 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Lieke j. te DH en W.:
    27 september 2012
    Lieve Judith
    zet hem op daar. ben trots op je en zal je zeker missen :)
  3. Marius:
    27 september 2012
    Stoere Judith,

Heel veel bewondering voor je daden om kinderen in echt moeilijke omstandigheden te helpen!! Ik weet zeker dat jouw aanwezigheid de kinderen een glimlach en geluk bezorgt! Geniet volop van het avontuur!
  4. Harry en Nelleke:
    28 september 2012
    Lieve Juudje, we gaan je heel erg missen MAAR we zijn ook apetrots op je!! Geweldig dat je je droom waar gaat maken, je hebt de kinderen van Langtang héél veel te bieden!! Ga er vooral van genieten, die drieënnegentig nachtjes zijn voorbij voor je het weet.....(behalve voor pappa!).
    Geniet ook nog van de leuke dingen deze week, van de voorbereidingen en samen met Ivor van de voorpret!
    XXX ...... Wij ook van jou!
  5. Kurt:
    29 september 2012
    Heeeeeeeey Juud,
    Hoestnou?
    Onze vlucht ligt net ff te veel uit elkaar zaterdag dus ga ik je een fantastische reis toe wensen.
    Veel succes en vooral ......... geniet ervan !!!!!
    We gaan de foto's wel zien.
    Gr Kurt
  6. Yvje:
    29 september 2012
    Hej Juud,
    Wow, wat een geweldige reis ga je maken! Geniet van elke minuut, het gaat een onvergetelijke ervaring voor je worden gok ik zo!
    Hou je haaks daar in het verre Nepal, ik zal meneer Harry wel gezelschap houden als hij je mist ; )

Geniet ervan, je bent een topwijf!!!

xxx
    Yvon
  7. Ien:
    1 oktober 2012
    Ha Lieve Juud, Wat enig dit reisblog, ik ga je zéker volgen! (hè get, dat klinkt opeens als een dreigement :)) Tuurlijk wensen we jou en Ivor de mooiste belevenissen toe en vooral jou heel veel voldoening en ook plezier in het kindertehuis. We zijn aaaapetrots op je! xxxxxxcorogelinetixxxx
  8. A.E de Jong (verzorging 4daagse):
    2 oktober 2012
    Hee Judith, Je had nog een bervruchting van me te goed.
    Misschien kan je daar een doosje druiven kopen
    geef maar aan hoe ik je daar mee kan sponseren

Groeten van Eric
  9. Christien v Steensel:
    3 oktober 2012
    Hai Judith,
    Geweldig hoor zo'n reis, geniet ervan en leuk dat we via je reisblog alles kunnen volgen.
    Geniet samen met Ivor en k weet zeker dat de kindertjes daar je in hun hart gaan sluiten.
    Liefs Christien xxx
  10. Joost:
    4 oktober 2012
    Wat een geweldig en leuk avontuur. Mooi doel! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je verhalen.

Groetjes
    Joost
  11. Mars:
    Hey Judith,
    Een supergave reis toegewenst, ik zou graag in je schoenen staan. Nepal staat op mijn lijstje voor over 2 jaar, dus ik ga je reis volgen :-).
  12. Jeroen:
    Hey Judith,

Heel veel plezier en succes. Ik zeg geniet en kijk uit naar je verhalen. Loop je volgend jaar weer mee?

Jeroen
  13. Eva:
    4 oktober 2012
    Kan ik de kickfun dvd nog naar je opsturen?? Kun je daar een beetje je skills op peil houden ;-) Ga genieten van die ongeloofelijke reis!!!!
  14. Wout & Joke:
    5 oktober 2012
    Lieve Judith,
    Wij wensen je samen met Ivor een paar mooie weken toe en als het echte werk gaat beginnen veel sterkte en voldoening. Groetjes Wout & Joke
  15. Ria:
    5 oktober 2012
    Lieve Judith,
    Nog 1 nachtje slapen …..
    Wij wensen jou en Ivor een heel goede vlucht. Geniet van de drie weken vakantie en geniet van de omgeving en de cultuur etc.
    Daarna je werk voor de kinderen in Nepal. Heel veel succes!We zullen je weblog lezen.
    Veel liefs en groetjes van
    Ria en Giliam
    -XXX-
  16. Mieke:
    8 oktober 2012
    Heeeeeeeel veel plezier en ik ga je volgen!!! x
  17. Merel:
    10 oktober 2012
    Hey Juud,
    Wat een geweldig avontuur!! Hoorde van je moeder dat je nu 6 dagen op trekking bent, spannend!!! Ik wens je heeeeel veel plezier en geluk toe daar en ik ga op deze site lezen hoe je het hebt daar!! Liefs Merel
  18. Rob Doorneveld (Verzorging):
    12 oktober 2012
    Hallo Judith,
    Wat gaaf dat je dit doet zeg. RESPECT!!!. Heel veel succes en plezier met al het goede werk dat je daar doet :-) XXX
  19. WJ:
    14 oktober 2012
    Wij wensen je veel sterkte in dit spannende avontuur,denk dat dit een onvergetelijke ervaring wordt en je laat zien er vele waardes in het leven zijn.Geniet er van en tot gauw.
    Willemien en willem jan.
  20. Barbara:
    16 oktober 2012
    Super stoer wat je gaat doen. Het is al eerder geschreven maar inderdaad respect met hoofdletters! veel plezier nog met Ivor de aankomende twee weken. Daarna heel veel kracht toegewenst, je gaat iets gigantisch moois doen, waarvoor je veel dankbaarheid maar ook veel ongekende gevoelens gaat krijgen. Heel veel goede toegewenst van ons. X Barbara, Remco en Kevin